top of page

Werkwijze


Mijn  zorg als verloskundige tijdens de zwangerschap, bevalling en het kraambed valt binnen het basispakket van de meeste zorgverzekeringen. De kosten hiervoor declareer ik rechtstreeks bij jouw verzekering. Ik heb een contract met alle zorgverzekeraars; zie www.independer.nl.

Heb je een speciale zorgvraag dan vraag ik in overleg met je een eigen bijdrage. Dit bespreken we tijdens het kennismakingsgesprek.

 Dit is wat ik je met mijn begeleiding bied:

  • Één vaste verloskundige in plaats van meerdere wisselende verloskundigen zoals in een reguliere praktijk.

  • Een holistische en natuurlijke benadering van zwangerschap, geboorte en ouderschap. 

  • We zien elkaar naar jouw behoefte, gemiddeld is dit 10 tot 12 keer tijdens de zwangerschap; meer is ook mogelijk.

  • Veel tijd: voor de controles tijdens de zwangerschap plan ik min. 30 minuten.

  • De controles tijdens de zwangerschap kunnen bij jou thuis plaats of bij mij in de praktijk.

  • Permanente telefonische bereikbaarheid, zowel voor spoed als voor niet medische en niet spoedeisende zaken.

  • Bij ziekte of overmacht staat er altijd een collega voor je klaar, die dezelfde extra zorg verleend. Bij een geplande afwezigheid maak je vooraf kennis met de desbetreffende verloskundige.

  • “Doulazorg” tijdens de bevalling. Dit betekent dat ik bij je ben vanaf het begin van de bevalling tot na de geboorte van je kindje. Dit is ongeacht de plaats en verloop van de bevalling. Dus ook wanneer we samen beslissen dat extra zorg van een gynaecoloog gewenst is.

Kennismakingsgesprek

Als mijn werkwijze je aanspreekt, kan je mij bellen of mailen voor een afspraak. Dit kennismakingsgesprek is vrijblijvend en zonder kosten.

Kwaliteit & Privacy

Kwaliteitsgarantie

Om de kwaliteit van mijn zorg te waarborgen ben ik ingeschreven in het kwaliteitsregister van de KNOV, beroepsorganisatie van en voor verloskundigen. Ik ben ook aangesloten bij de KNOV. 

Klachtenregeling

Wanneer je niet tevreden bent of een klacht hebt, dan kun je het volgende doen:

  • De eerste stap, en deze heeft natuurlijk mijn voorkeur, is dat je met mij en/of een collega in gesprek gaat. Ik heb het vertrouwen dat daarmee veel kan worden opgelost.

  • Lukt het niet om er samen uit te komen? Of wil je een klacht indienen? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies.
    Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl .

Kijk voor meer informatie op www.klachtverloskunde.nl.

Privacybeleid

Ik ga zorgvuldig en volgens de regels om met persoonsgegevens. Deze worden door verwerkt ten behoeve van de volgende doelstellingen:
– uitvoering van de geneeskundige behandelovereenkomst;
– administratieve doeleinden;
– om onze relatie te onderhouden en uit te breiden;

Zie mijn privacybeleid voor alle informatie.

bottom of page